sobota 28. dubna 2018

Pohovor

V březnu vyšla u slovenského nakladatelství Hydra moje povídka Pohovor. Stala se součástí sbírky Istrocon 4, která obsahuje všechny finálové texty z jedenáctého ročníku Poviedka Istroconu.
Starší povídku, spíš takovou jednoduchou skicu, jsem přepracovala tak, aby odpovídala jednomu z témat (Zbraň) a čekala, co z toho vzejde. Musím říct, že jsem nečekala, že zrovna Pohovor bude mojí první vydanou povídkou v roce 2018, ale o to větší radost z toho mám.

POHOVOR

Zemí lomcují nepokoje – univerzity se bouří, šlechta spřádá intriky a nejistota z budoucnosti je znát na každém kroku. A v této atmosféře je potřeba najít vhodnou kandidátku na pozici osobní ochránkyně nové císařovny, neboť mezi nepřáteli císaře se hovoří o zbrani, která má jeho novomanželku sprovodit ze světa.
Bojovnice Ata přichází na pohovor s univerzitním odborníkem, čemuž se však snaží všemi silami zabránit příslušníci staré šlechty. Je jenom na císařském tajemníkovi, aby situaci vyřešil.
Ukázka:
Zeptám se znovu,“ zahučel pán z Nožerně. „To, jestli je ta holka vhodná, pozná z jednoho rozhovoru?“
Je na to studovaný,“ řekl upjatě mistr vzdělanec.
Za státní peníze!“
Již celá staletí císařská rodina podporuje vzdělání a výzkum! Máte s tím nějaký problém?“
Ano, mám!“ zařval pán z Nožerně. Přesně tohohle se tajemník obával. „Mám! Ti vaši studentíci nám totiž pobíhají po ulicích se zbraněmi v rukou a chystají revoluci! Rebelují proti císaři, který jim ta jejich studia platí! A vy se na to shovívavě díváte, možná to dokonce podporujete!“
To odvoláte, pane!“

Žádné komentáře:

Okomentovat